Sport a szabadban


JÁTSZÓTÉR AZ EGÉSZ VILÁG

A street workout egy funkcionális edzés, ami azt jelenti, hogy a feladatok elvégzéséhez nem használunk plusz súlyokat, mindössze a saját testünket. Ezáltal nagymértékben csökken a sérülésveszély, ami nagyon fontos szempont, főleg ha most kezdjük felfedezni a kültéri sportolás adta lehetőségeket.  Érdemes gumiburkolatú játszóteret keresnünk, mert a puha talaj mindig kíméletesebb az ízületeinkkel, vagy olyat, ahol adottak a különféle állványzatok, amelyekkel változatosabb gyakorlatsort teljesíthetünk. Persze, ha nincs ilyen a környéken, egy egyszerű füves terület is elegendő az alapvető gyakorlatok elvégzéséhez. Ez egy igazán pénztárcabarát módja az izomtömeg-növelésnek, próbáljuk ki! A legnépszerűbb alapgyakorlatok közé tartozik a fekvőtámasz, a guggolás és a húzódzkodás. 
A fekvőtámasznál a karhajlítás sokféleképpen végezhető, számos eszközzel nehezíthetjük a gyakorlatot. Akár a lábunkat akasztjuk a hevederbe, akár a kezünket helyezzük magasabbra, a lényeg, hogy a törzs és a hasizom végig stabil legyen, és egészen a földig ereszkedjünk felsőtestünkkel. A guggolásnál fontos a helyes testtartás. Miután elsajátítottuk a helyes mozgást, és képesek vagyunk egyenes derékkal leereszkedni úgy, hogy a térdünk ne menjen a lábfejünk elé, homokzsákkal a nyakunkban, vagy kettlebell golyóval a kezünkben is guggolhatunk, vagy végezhetünk kitöréseket. Az egyik legkeményebb feladat a kar- és hátizmok erősítésére a húzódzkodás. Ha nincs korlát, amire csimpaszkodhatunk, egy lámpaoszlophoz rögzített hevederrel is húzódzkodhatunk. Kapaszkodjuk a fogantyúkba, és nyújtott karral ereszkedjünk hátra. Minél kisebb szöget zárunk be a földdel, a gyakorlat annál nehezebb.

EZT HASZNÁLD! – LEGJOBB ESZKÖZÖK A SZABADBAN IS!

Dxn Tipp
A kettlebell golyók használata előtt mindenképpen bizonyosodjunk meg arról, hogy a feladatokat helyes technikával hajtjuk végre! Először súly nélkül gyakoroljuk őket!